stening år tvåtusentio?

okej. i morse när aftonbladet kom runt halv fyra snåret och jag var som tröttast bestämde jag mig för att sluddra igenom den. och det behövdes inte många sidor innan jag var förbannad. redan på sida åtta stod det om Sakineh Mohammadi Ashtiani, kvinnan från Iran som dömts att stenas för äktenskapsbrott. det hålls protestmanifestationer runt om i hela världen, och aftonbladet har uppmanat att man, på deras hemsida, ska skriva på en protestlista mot detta. på sida åtta stod det hur många som skrivit på, och de verkade nöjda. hur fan kan de vara nöjda? bara för att de utskrivna papper vägde tolv kilo och fyra hekto? det var ju bara 130 151 personer som skrivit på. det är fan skamligt att oss svenskar. visst, dessa kanske inte kan stoppa det som håller på att hända, men varför inte försöka? skäms sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0