rap das armas - cidinho & doca

en tråkig dag som denna får mig bara att tänka tillbaka. tillbaka på den lyckligaste tiden i mitt. tillbaka på då man bara levde livet och var så jävla glad. ja ni fattar nog, studentveckan! vem glömmer den liksom?! de tio underbara kvällar med massvis av alkohol tillsammans med världens bästa människor. mösspåtagningen, brännboll i folkparken, förfesten i emmelies systers lägenhet, studentsången, alla kvällar på ottens, hugo och palace. det finns hur mycket som helst att minnas. förfesterna i robbans lägenhet, dianas 18-årsfest med 70/80-talstema, ottenbrännbollen, johannas och oskars lägenhet som jag lånade varje natt, ”bråket”, ottenbandet, svennebanan, balen, målandet av flaket, alla pengar man brände, mammamia filmen klockan fyra på morgonen, maskinen. alla mornar på skolan då man satt i cafeterian och drack kaffe, snackade om gårdagen och bara laddade inför kvällen.

den absolut lyckligaste dagen är lätt utspringsdagen. samling i skolan, bubbelfrukosten, kyrkan, stipendiet, den otåliga väntan, vinhalsandet i nya delen med ullis, häng och skrik i fönstet, whiskyn i biblioteket med grabbarna, ännu mer väntan. klassen som var samlad hela tiden, monicas tal till oss, skrivandet i mössorna, våra snygga plakat, megafonen, rosa tröjan, flaket som hördes. alla som kom hem till mig efteråt, släkten, vännerna. alla paket, stämningen, alkoholen, palace. verkligen sista kvällen med gänget!

men den roligaste kvällen enligt mig var i alla fall studentmiddagen. när alla lärare och treor på skolan var samlade. lärarnas spex, när anna, jag och ida höll tal för monica, bussresan in till stan, crownwells, kareoke, dans, prat, dricka. JAA allt! för jag menar, hur sjukt kul var det inte när alla lärare och treor trängde sig in i gradängen och lärarna visade denna?! vilket liv det blev, vilket stämning.



trots att jag inte kommer uppleva denna tid igen önskar jag att jag kan vara lika lycklig som då. att känna mig stolt över att jag klarade det. även om det inte blir lika stort denna gång vill jag känna mig nöjd. så nöjd som jag var då, efter att jag kämpat mig igenom det, trots alla motgångar. därför ska jag kämpa, och träla. jag har ett mål med detta, och det finns bara en person som kan stoppa det. det här målet ska genomföras och resultatet ska bli bra, riktigt jävla bra! så nu ska jag plugga, så in i helvete. för jag har ett mål och målet ska uppfyllas!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag önskar du kunde se dig genom mina ögon ! :)

2009-10-25 @ 13:27:19
Postat av: lisa.

det låter jävligt bra simp! storasyrran hejar på. that's for sure.<3

2009-10-25 @ 22:32:44
URL: http://lenper.blogg.se/
Postat av: Rebecca

mmmh <3

2009-10-27 @ 22:33:35
URL: http://rebeccaring.blogspot.com
Postat av: Rebecca

mmmh <3

2009-10-27 @ 22:34:37
URL: http://rebeccaring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0